27 października 2010

2 urodziny share.warsaw!

31października Klub POWIĘKSZENIE
start 19godz.
wejście - free na dynię

To będą drugie urodziny warszawskiego share.global! A na dodatek Halloween. Więc zapraszamy wszystkich chętnych do wzięcia udziału w otwartym jamie audiowizualnym ze streamingiem.

Zapraszamy na noc pełną dzwięków i świateł - na poziom -1 klubu Powiększenie. Jeśli chcecie weźcie ze sobą stroje, dynie i ciastka, bo my nie chcemy zwykłego share.warsaw. Wyciągnijcie z szafy kościotrupa i chodźcie z nim potańczyć!

Albo po prostu podłączcie się! To apel do muzyków i VJów z różnym doświadczenim na scenie - a nawet z żadnym.

Swój udział potwierdzili:
Michał Szota
Wizualizacja 3d (słucha mikrofonem otoczenia), którą napisał we
fluxusie z elementami live codingu i ręcznego
ładowania różnych kawałków kodu
http://vimeo.com/groups/musicproduction/videos/14276338

Sebastian Jachimowicz -
krakowski VJ w Warszawie. Występował na Share;Kraków.Absolwent wydzialu Pedagogiczno-Artystycznego cieszynskiej filii US. Na scenie vj-skiej od 2003 r. W okresie swojej dzialalnosci tworzyl wizualizacje do szeroko rozumianych odmian muzyki elektronicznej. Porusza sie pomiedzy rozmaitymi stylistykami,laczac ze soba elementy graficzne, krotkie formy filmowe i animacje.


VJ stan bdb

miksuje klipy kręcone małą kieszonkową kamerką, fragmenty wspomnień, twarze przyjaciół - przeplata to nicią wizualnych stanów i emocji, które bliskie są nam wszystkim.

Tomasz Wiracki
Tenorion – prezentacja instrumentu i udział w jamie muzyczno-wizualnym
http://www.myspace.com/wiracki

DJ/VJ Folja
http://www.myspace.com/folja

Auer(thelordz) set
http://www.myspace.com/thelordzdubstep


Bartek Borowiec

http://soundcloud.com/ptrsbrg_yellowbreeze

Adam Banaszek

http://soundcloud.comhttp://www.blogger.com/img/blank.gif/spacesound

Krzysiek Cybulski -
kompozytor, basista, eksperymentator, od kilku lat zgłębiający temat cyfrowego przetwarzania dźwięku, głównie w kontekście występów na żywo. Na bazie doświadczeń z improwizacją przy pomocy tradycyjnych instrumentów, stworzył w środowisku modularnym "Reaktor" własny live setup, umożliwiający w pełni improwizowane występy. Od 2008 r. członek społeczności Warsaw Electronic Festival.
http://www.myspace.com/krzysiekcybulski

13 października 2010

Share nie szare na Halloween!

Szukam muzyków i VJów chętnych do share.warsaw 31-ego października w klubie Powiększenie. Nasz otwarty dla wszystkim jam audiowizualny akurat wypada w Halloween, dlatego może zrobimy coś pod tym hasłem? Czekam na zgłoszenia i pomysły. Możemy zorganizować dodatkowe rzutniki i ekrany i np. zrobić jakieś mikroinstalacje w klubie... ale Wy pewnie macie własne, ciekawsze pomysły!!!
Im szybciej dacie o nich znać, tym więcej będzie można zorganizować w przestrzeni Powiększenia. Przekażcie informację wśród VJów, muzyków i innych działaczy w tej materii. Nowicjuszy i wyjadaczy...
Chodź - podziel się swoją wiedzą i doświadczeniem na share.warsaw! Zrób z nami coś ciekawego i pokaż to w sieci innym działaczom share.global.

info o samym share na blogu, www.myspace.com/sharewarsaw i facebooku Share Warsaw!


pisz na maila: weronika.m.lewandowska@gmail.com

7 października 2010

I³: Interaction + Immersion + Imagination

rzeczywistość wirtualna


Prekursorem Rzeczywistości Wirtualnej jest Myron W. Krueger (ur. 1942)- artysta, badacz i informatyk. Opracował i stworzył projekty wideoinstalacji, które określał mianem środowisk responsywnych. Pierwszym projektem Kruegera, utworzonym we współpracy z Dan Sandin, Jerry Erdman i Richard Venezky, był powstały w 1969 roku na Uniwersytecie Wisconsin-Madison, "Glowflow".
Konstrukcja składała się z zaciemnionego pokoju, na którego ścianach umieszczono cztery przeźroczyste rury. Poprzez wpompowywanie w nie fluorescencyjnych cząsteczek zmieniano ich kolor, a procesowi temu towarzyszyły dźwięki legendarnego syntezatora Mooga. Ruchy osoby znajdującej się w pokoju były interpretowane przez komputer, który odpowiadał na nie sygnałami świetlnymi i dźwiękowymi.
Rok później powstał "Metaplace" łączący przekazy z dwóch pomieszczeń w formę wizualną którą kształtowały jednocześnie dwie osoby. Kolejną instalacją był labirynt, z podłogą pokrytą czujnikami ruchu, o nazwie "Psychic Space" (1971). Najbardziej znaną instalacją Kruegera stała się "Videoplace" przedstawiona w 1975 roku w Muzeum Sztuki w Milwaukee, będąca rozwinięciem idei "Metaplace". W projekcie tym oprócz responsywności znanej z pierwszego projektu, Krueger położył nacisk na zmysł dotyku, umożliwiając awatarom interakcje na wspólnej przestrzeni wizualnej. Projekt był w kolejnych latach rozbudowywany i wzbogacamy o nowe zdobycze techniki. Zastosowano nowe oprogramowanie, lepsze komputery oraz akcesoria takie jak hełm i wirtualne rękawice. Roli Kruegera nie sposób przecenić. Jego projekty i wizje stały się prototypami systemów Rzeczywistości Wirtualnej, mających zastosowanie w edukacji, psychologii i psychoterapii. Jednym z takich systemów jest powstała 20 lat później (w 1992 roku) instalacja o nazwie "CAVE".

Za twórcę pojęcia Virtual Reality (VR) uważa się Jarona Laniera. Steve Bryson na podstawie swoich prac w NASA razem z Jaronem Lanier zdefiniował rzeczywistość wirtualną w następujących słowach: "Rzeczywistość wirtualna jest sposobem użycia technologii komputerowej w tworzeniu efektu interaktywnego, trójwymiarowego świata, w którym obiekty dają wrażenie przestrzennej (fizycznej?) obecności." ("Virtual Reality is the use of computer technology to create the effect of an interactive three-dimensional world in which the objects have a sense of spatial presence."). W literaturze spotyka się definicję rzeczywistości wirtualnej jako I³: Interaction (interakcja) + Immersion (zagłębienie)+ Imagination (wyobraźnia)


źródło WIKIPEDIA

Kocham Śląsk! Studenci ASP biorą się za VJing.

Studenci katowickiej Akademii Sztuk Pięknych ( Pracownia multimediów) działają z VJingiem. Łączą projekcje video, wizualizacje z muzyką, architekturą, ujawniając bardzo indywidualne podejście do tkanki VJingu. Pojawienie się tej formy jako nowego środka wyrazu artystycznych działań, uznanie go przez studentów za ważne medium, zestawienie z architekturą i przestrzenią publiczną - to dobre znaki dla samej sztuki VJingu!

KRĘGI SZTUKI CIESZYN 2010 VIDEOSTUDNIA from kopa.tv on Vimeo.




źródło: 5cet

Hellicar & Lewis - instalacje interaktywne

Jestem pod wrażeniem ich projektów. Dziś dzieło sztuki nowych mediów tworzy się w kontekście, działaniu. Wykorzystanie mobilnych narzędzi, które każdy z nas nosi prawie wszędzie ze sobą w kieszeni, pozwala mobilizować tłum w nowym akcie - akcie twórczym. Pozwolę to sobie nazwać art flash mobem - tu telefon nie tylko inicjuje spotkania, w których przez chwilę wspólnie z innymi obcymi nam ludźmi robimy dziwne rzeczy, ale dzięki np. iphonowi, możemy wziać udział w akcie kreowania. Artyści przygotowują kontekst do dzieła, a my stajemy się jego współtwórcami.



Hellicar & Lewis from BLAB on Vimeo.